ethiopie2019.reismee.nl

Welkom op mijn reislog Ethiopië2019!


Van 26 december 2018  tot 23 januari 2019 ga ik naar Ethiopië. Tot voor kort vroeg ik me af wat je daar te  zoeken hebt. Inmiddels denk ik beter te weten. Er valt veel te zien voor de avontuurlijke reiziger in dit onbekende (vakantie)land. Het is overigens niet zo simpel om dit land te bereizen. De infrastructuur is slecht in een van de armste landen ter wereld. Ethiopië heeft de twijfelachtige eer op de negende plek te staan in de ' top tien'  van armste landen ter wereld. Die armoede zal zeker confronterend zijn. Om in betrekkelijk korte tijd toch een groot stuk van dit zeer grote land te kunnen zien, ga ik georganiseerd met een groep van 18 personen op reis met Sawadee. Globaal kun je deze reis door Ethiopië in tweeën delen: 

- het noorden dat vooral boeiend is door de grote invloeden van de oud orthodoxe christenen in die regio;

- het zuiden met zijn animistische primitieve stammen. 

De reis gaat eerst per bus vanuit de hoofdstad Addis Abeba naar het noorden. Hoogtepunt wordt daar de kerstviering op 6-7 januari in Lalibela, het zogenaamde Leddeth festival. Daarna vliegen we terug naar Addis Abeba om daar over te stappen op four-wheel drives om het zeer moeilijk toegankelijke zuiden te bezoeken.  

De bijzondere cultuur in de verschillende regio's staat centraal bij deze reis. Er is echter ook ruimte om te genieten van de prachtige berglandschappen in dit land dat grotendeels dik op hoogten boven de 2000 meter ligt. Aan wandelen kom ik dus ook toe! 

Sawadee deelt deze reis in de categorie zwaar met weinig comfort. Dat is ook de reden dat Ingrid niet mee gaat. 

Behalve mijn Nikon neem ik dit keer voor het eerst  ook een Gopro mee. De Gopro heb ik met een zgn chest mount op mijn borst gemonteerd. Ik heb daar de laatste tijd tijdens wandelingen mee geoefend en dat werkt prima. De Gopro kan ik met mijn stem commando’s geven. Zodoende ben ik  zelfs in staat te multitasken: fotograferen en filmen tegelijk.  Ik hoop met de Gopro  filmpjes te maken, die ik vooral kort moet houden. Ik ga ervan uit dat het uploaden van filmpjes naar YouTube in Ethiopië met de wifi-verbindingen anders teveel tijd kost. Op de weblog komen dan linkjes naar de YouTube-filmpjes. Voor het uploaden van mijn foto’s en verhalen blijf ik uiteraard ook afhankelijk van de beschikbare wifi. Afwachten dus hoe dat op de diverse locaties werkt. 

Ik zie je graag terug op mijn reislog en ik vind het heel fijn als je af en toe een berichtje plaatst!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Gerard

Reacties

Reacties

Adil Sulawesi

Heel mooi verhaal en groet uit Sulawesi.

Paul

Een maand naar Ethiopië? Ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's. En deze keer ook naar de flimpjes.
Ik wens je een goede (beter nog, een uitstekende) reis en heel veel plezier!

Tanja

Heel veel plezier Geer, ik 'reis' weer graag met je mee via je verhalen en altijd prachtige foto's. Alvast een goede vlucht gewenst. xxx

Peggy

Zal vast weer een prachtige reis worden, via mijn vrienden al veel moois gezien van Ethiopie!! Kijk weer uit naar de mooie verhalen en beelden Geer ; ) Heel veel plezier en goede reis SUPER!!!! xxx Peggy

Annie w.

Mooie intro voor een heel bijzondere reis door Ethiopië. Ik reis graag nog een keer met je mee. Heel veel plezier.

John

Go go go gopro?

Ongko & Mathieu

Gerard, dat lijkt ons een heel mooie en spannende reis. Heel veel plezier en we zullen je volgen. Groetjes en fijne feestdagen ook voor Ingrid.

Ongko en Mathieu

Jeannette

Eerst nog even kerst vieren en dan een heel goede reis!

Arnold en Jeanne van Kampen

Klinkt spannend! Heel veel plezier. We volgen je graag

margot

Hallo Gerard , ik heb je reisblog ontvangen ! Zo kan ik je volgen op jouw bijzondere reis !!
Ik wens je een veilige reis toe en hoop dat je mooie en goede ervaringen zult krijgen.
Ik kijk uit naar je verslagen en de foto's. Pas goed op je zelf en geniet !!
Liefs, Margot

Marianne

Dat klinkt als een spannend avontuur! Geniet ervan en allereerst fijne eerste kerstdag samen. Liefs, Marianne

Kees Smetsers

Hoi Gerard,
Dat wordt een mooie reis.
Super dat ik met jou mee mag reizen.
Hartelijke groeten aan jullie allebei.

Evert Jan & Dideke

Beste Gerard,
Wij wensen je mooie ervaringen en veel plezier op deze bijzondere reis!
En nog een fijne kerstdag samen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!