ethiopie2019.reismee.nl

Addis Abeba

De reis door Ethiopie is begonnen. Geen lange vliegreis van Brussel naar Addis Abeba: niet meer dan 7,5 uur. Met 2 uur tijdsverschil landden we donderdagmorgen om 7 uur plaatselijke tijd. Wel een kort nachtje met slechts 3 uur slaap. Daar had iedereen in onze groep van 18 last van. Onze reisleider (die was al in Ethiopie en dus uitgeslapen!) had wel direct een heel programme gepland voor vandaag: een bezoek aan het Nationaal museum, het Etnologisch museum en de St. George kathedraal. Was niet echt boeiend. De verrassing zat aan het eind met een niet aangekondigd bezoek van een uur aan de zeer boeiende Mercato. Dit is de grootste markt van Afrika en die wilde ik heel graag bezoeken. De chaos die je hier aantreft, is indrukwekkend. Zeer veel foto’s gemaakt. De verrassing was echter zo groot dat ik niet op tijd mijn Gopro hiervoor had geprepareerd. Morgen ga ik in de bus de foto’s selecteren en dan plaats ik dat zo spoedig mogelijk, want een verhaal zonder foto’s is eigenlijk niet compleet..., zoals jullie van mij gewend zijn vanvorige reizen. Wel een heel serieuze waarschuwing: ik heb zelfs hier in Addis Abeba al moeite om een acceptabele wifi-verbinding te krijgen....als die al tot stand komt. Dus garanties totaan de deur.... De kans op redelijke wifi acht ik overmorgen groter dan morgen.

Reacties

Reacties

Annie w.

Vandaag dus een opwarmertje. Wordt vast interessanter de komende dagen. Nog veel plezier en hopelijk komen de foto's ook. Groetjes

Kees Smetsers

Wat een avonturier ben jij... ik bewondering daarvoor...

Rob van Heeswijk

Hoi Pa, fijn dat de reis goed is gegaan. Zal indrukwekkend zijn geweest de Mercato met alle chaos die daar normaal is.Geniet ervan.

John

Foei, go pro not on full alert!!???

Arikus en Hanny

Het begin is gemaakt. Nu even afwachten of wifi voldoende wordt voor vast hele mooie foto's. In ieder geval wordt er hier uitgekeken naar de rest van het verhaal. Veel reisplezier toegewenst!

Alisha Strok

Ik ben blij dat u goed bent geland :)

margot

Lieve Gerard, Fijn dat het eerste bericht er u is ! De reis was goed, gelukkig...
Je eerste ervaringen op deze grootste markt lijkt me heel bijzonder. Maar er komen vast nog veel meer bijzondere ervaringen denk ik.
Geniet er van en..ik zie uit naar de foto's. Lieve groeten , Margot

Anne Lise en Meindert

Hallo Gerard
Goed te horen datje veilig aangekomen bent.Zijn benieuwd naar de foto,s.

Jeanne van Kampen

Klinkt al goed. Zijn heel erg benieuwd naar de volgende verhalen.

Daniëlle

Wat fijn een 1e bericht van je te lezen! Geniet van alles wat je gaat zien en beleven! Liefs van ons Melvin Daan en Max?

Tanja

Heerlijk dat je reis goed is verlopen! Heb al weer zitten genieten van je mooie foto's. Fijn verblijf daar xxx

Annie w.

Mooie foto's Gerard. Het is weer mee genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!